Minēšu tikai dažus, kurus var pamanīt, arī neesot iekšā izglītības sistēmā, bet kas var tikt izmantoti izglītības kvalitātes uzlabošanai, t.sk. mācībspēku piesaistei, finansējuma palielināšanai, efektivitātes uzlabošanai, utt.
Visi šie faktori ir savulaik parādījušies publiskajā diskursā par izglītības sistēmu Latvijā, atklājot, ka tiem ir nozīmīga loma un ietekme uz izglītības kvalitāti. Diemžēl man vēl nav izdevies atrast pētījumu, kas izanalizētu dažādus variantus minēto jautājumu risināšanā.
- mācību iestāžu (nekustamo) īpašumu pārvaldīšanas sistēma
- mācību iestāžu iespējas nolikumos, MK noteikumos un/vai likumos nodarboties ar uzņēmējdarbību (sniegt dažādus pakalpojumus, kas nav lekcijas, par maksu)
- akreditācijas nosacījumi
- pasniedzēju kvalifikācijas prasības, kas noteiktas tajos pašos nolikumos, MK noteikumos vai likumos
- sadarbības modeļi ar uzņēmējiem (galvenokārt absolventu pasūtījumi, bet arī prakses u.c. jautājumi)
- sadarbības modeļi ar pētniecības iestādēm
- valsts budžeta piešķiršanas nosacījumi, atskaišu sistēmas, uzraudzības sistēmas, utt.
- izglītības iestāžu pārstāvniecība dažādos valsts pārvaldes procesos un valsts pārvaldes iestādēs un pasākumos, kas būtu noteikta šo iestāžu un pasākumu nolikumos
- izglītības iestāžu pārvaldības/īpašuma forma- vai 100% valsts īpašums, vai kaut kāda daļa pieder privātajiem
- atalgojuma sistēma, nosacījumi, likmes, pielīdzināšana u.c. jautājumi
Pagaidām diskusijas notiek galvenokārt par pēdējo, nedaudz pieskaras sadarbības modeļiem ar uzņēmējiem, bet pārējie jautājumi, šķiet, nav analizēti.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru