„Izglītības iespēju izmantošanā aktīvāk iesaistās sociālajā dzīvē un darba tirgū aktīvi cilvēki ar augstāku izglītību, kas zina, ko vēlas apgūt un kas viņiem nepieciešams, un kas ir motivēti mācīties, jo saredz ar papildu izglītības ieguvi saistītās iespējas.”
„Nodarbinātie, sākot ar 27-30 gadiem līdz 50 gadiem, ir visaktīvākie, jo viņi ir nodarbinātie, viņi redz savas attīstības iespējas, viņi ir darba tirgū un ir pietiekami informēti par to, kas būtu vēl nepieciešams. Viņi spēj savas karjeras attīstību pārredzēt.”
Tātad jautājums- kā panākt, ka tie, kam nav izglītības un strādā zemas kvalifikācijas darbu, uzzinātu par iespējām, kas pavērtos, ja iegūtu papildus izglītību. Kaut kādu rotācijas pasākumu jāievieš, pieredzes apmaiņas pasākumus, vai varbūt NVA jānodarbojas arī ar to, ne tikai bezdarbniekiem.
Vai gaismas pils sevi reklamēs kā tādu, kur var iegūt informāciju un motivāciju papildināt savu izglītību? Vai uz turieni cilvēki ies tāpat kā uz NVA? Vai GP būs atsevišķa nodaļa tieši pieaugušo izglītības iespēju izpētei?
Vai valstij būtu jānāk klajā ar paziņojumiem par to, kādas kvalifikācijas darba ļaudis tā prognozē būs nepieciešami nākotnē, tādejādi atklāti aicinot tautu mācīties, vienlaicīgi iedodot informāciju par to, ko tieši mācīties, ar karotīti mutē. Tā teikt, atvieglot dzīvi vēl drusku tiem, kas nezina, ka piemācoties klāt, viņiem pavērtos plašākas iespējas, kas neapzinās, ka viņi varētu sasniegt vairāk nekā šobrīd.

„Nodarbinātie, sākot ar 27-30 gadiem līdz 50 gadiem, ir visaktīvākie, jo viņi ir nodarbinātie, viņi redz savas attīstības iespējas, viņi ir darba tirgū un ir pietiekami informēti par to, kas būtu vēl nepieciešams. Viņi spēj savas karjeras attīstību pārredzēt.”
Tātad jautājums- kā panākt, ka tie, kam nav izglītības un strādā zemas kvalifikācijas darbu, uzzinātu par iespējām, kas pavērtos, ja iegūtu papildus izglītību. Kaut kādu rotācijas pasākumu jāievieš, pieredzes apmaiņas pasākumus, vai varbūt NVA jānodarbojas arī ar to, ne tikai bezdarbniekiem.
Vai gaismas pils sevi reklamēs kā tādu, kur var iegūt informāciju un motivāciju papildināt savu izglītību? Vai uz turieni cilvēki ies tāpat kā uz NVA? Vai GP būs atsevišķa nodaļa tieši pieaugušo izglītības iespēju izpētei?
Vai valstij būtu jānāk klajā ar paziņojumiem par to, kādas kvalifikācijas darba ļaudis tā prognozē būs nepieciešami nākotnē, tādejādi atklāti aicinot tautu mācīties, vienlaicīgi iedodot informāciju par to, ko tieši mācīties, ar karotīti mutē. Tā teikt, atvieglot dzīvi vēl drusku tiem, kas nezina, ka piemācoties klāt, viņiem pavērtos plašākas iespējas, kas neapzinās, ka viņi varētu sasniegt vairāk nekā šobrīd.

Te nu jārunā Zatleram. VVF runāja par pašcieņu un pozitīvo domāšanu, Zatleram jārunā par attīstību, ka katrs mēs varam drusku vairāk un drusku labāk nekā šobrīd darām, ka tas mums ir pa spēkam un pat zemās kvalifikācijas cilvēki var sevi mazliet pilnveidot.
Domāju, pat ja pēc NVA kursu iziešanas bezdarbnieks neatrod sev darba vietu, tie kursi nav uzskatāmi par velti izšķiestu laiku. Vismaz redzes loks cilvēkam parādās un ir iespēja, ka brīdī, kad atbilstošā darba vieta parādīsies, cilvēks ne tikai atbildīs tam, bet pats galvenais- pamanīs to un spēs izmantot. Kas arī ir galvenais aspekts zināšanu sabiedrībai, ka tā pamana un izmanto iespējas, kas parādās.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru